🌸 از سیّد روغن ها چه می دانیم 🌸

🍃 پیامبر مکرم اسلام فرمودند: روغن بنفشه نسبت به دیگر روغن ها از جهت برتری مانند برتری اسلام نسبت به دیگر ادیان است.  و همچنین امام صادق علیه السلام فرمودند: روغن بنفشه، آقای روغن هاست.

🍃 گوشه ای از خواص روغن بنفشه از نظر معصومین؛ بهترین روغن ها، روغن بنفشه است و روغن مالی در شب در رگ ها جریان می یابد و پوست را آبیاری و رو را سفید می کند. سعوط آن یعنی به بینی ریختن آن جهت سر دردهای گرم و چشم درد بسیار مجرب و مفید است.

◀️ روغن بنفشه در تابستان سرد و در زمستان گرم است که این سخنی «معصوم» اشاره به مرکب القوی بودن روغن بنفشه است که دلالت بر وجود سردی و گرمی در او با هم دارد و بی ضررترین داروها، داروهای مرکب القوی هستند چرا که به محض ورود به تن آدمی فعل خود را بر اساس نیاز تن نمایان می کنند. فلذا در تابستان سرد و در زمستان گرم می باشد.

🍂 نظر حکمای ایرانی در مورد روغن بنفشه: خواب آور، جهت خارش و بثورات پوستی و جراحت بدن و خشکی سینه و سرفه و ریختن موی و نرم کردن اعضا و مفاصل و حفظ صحت ناخن مؤثر است. مکرر آشامیدن دو درهم آن بعد از تعریق در حمام جهت تنگی نفس ضماد آن با موم بر سینه اطفال جهت سرفه بغایت نافع.

☑️ سعوط آن در بینی جهت سر درد حار و بی خوابی مفید و روغن مالی با آن در ناف  جهت سرفه مزمن مجرب و چون پنبه را به روغن بنفشه آغشته کنند و بر مقعد ضماد نمایند در خواب آوری عدیل ندارد.

🍃 امام رضا علیه السلام: اگر می خواهی که در بدنت جوش و غیر آن نمایان نشود، موقع داخل شدن در حمام بدنت را با روغن بنفشه شروع به چرب کردن نما.

🍂 در دوران بارداری هر ۲۴ ساعت ۱-۲مرحله شکم را با روغن بنفشه، روغن مالی نمایند تا بعد از زایمان شکم مجدداً شکل ظاهری خود را مانند قبل از بارداری پیدا کند.

🍃 همه عزیزان بدانند که اگر بعد از حمام همیشه کل بدن و سر و صورت را با روغن بنفشه روغن مالی نمایند، از زیبایی خاصی در پوست خویش برخوردار خواهند شد.
 
📚 منابع: طب الصادق، مخزن الادویه، تجارب حکما